Aleksandra Aleksandra
270
BLOG

Pomnik dla zbrodniarza

Aleksandra Aleksandra Polityka Obserwuj notkę 0

Wielu zbrodniarzy było i jest wyróżnianych pomnikami. Jeśli dotyczy to osób z odległej przeszłości sprawa specjalnie nie bulwersuje, jeśli chodzi o perspektywę lat kilkudziesięciu to już niedobrze, ale co powiedzieć gdy pomnik stawia się sprawcom zbrodni popełnionych całkiem niedawno?

Taka sytuacja miała właśnie miejsce przed paroma dniami w Moskwie.

Można o tym przeczytać (po angielsku) tu: http://www.rferl.org/content/menmorial_erected_to_moscow_colonel_who_killed_chechen_teen/24406197.html

Wyróżniony pomnikiem to pułkownik Jurij Budanow.  W czasie II wojny czeczeńskiej (rok 2000) zgwałcił on i zabił osiemnastoletnią Czeczenkę Elzę Kungajewą. Sprawa stała się głośna i władze nie mogły już tego ani ukryć ani przemilczeć. Budanow został w 2003 roku skazany na 10 lat, ale wyszedł już  po sześciu. Przy okazji tak się dziwnie składało, że kilka osób, w tym adwokat rodziny ofiary zginęło z ręki nieznanych sprawców. 10 czerwca br. Budanow został zastrzelony na ulicy w centrum Moskwy.

24 listopada - w urodziny zbrodniarza wystawiono mu pomnik w miejscu, gdzie zginął. Inicjatorem był jego syn - działacz partii Żyrynowskiego. Podobno fundatorzy nie mieli oficjalnej zgody, ale też nikt ani im nie przeszkodził, ani nie ukarał grzywną.

 

Aleksandra
O mnie Aleksandra

Swoją "działalność polityczną" rozpoczęłam w roku 1968 w wieku lat... sześciu ;). Postanowiłam wtedy wyrzucić przez okno kilkanaście napisanych własnoręcznie "ulotek" o treści "W POLSCE JEST RZĄD GŁUPI". Zamiar nie udał się, bo gdy wyjawiłam go Tacie, ten przestraszył się nie na żarty (pracował na uczelni) i rzecz jasna zniszczył kartki. Motywacja mojej "działalności" była jednak specyficzna: chodziło o to, ze milicja przez parę dni obstawiała Rynek, a je lubiłam chodzić karmić gołębie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka